And tonight I really don't care...



Jag tänkte att ni ka
nske skulle vilja ha en breif update vad som hänt mig den senaste tiden, jullovet är nästan slut och på tisdag börjar skolan.

torsdag
Jag kom hem från Åre tidigt på morgonen. Eller tidigt och tidigt, vid elva tiden. Senare på kvällen träffade jag mina eminenta vänner patrick, christopher, partick och anton. Vi spelade rollspel, något som är otroligt nördigt och väldigt kul. Det går bra så länge man inte pratar om det på fester.

fredag
Har inte så stort minne av vad jag gjorde den här dagen.

lördag
Resterande delen av min familj (det vill säga alla utom jag), åkte upp till Stockholm för att fira nyår. Jag kände mig som en kung i huset. Hade en smula tråkigt så jag ringde över christopher och sabina, vi drack lite öl, tittade på film och spelade tv-spel. Bland annat gick ?Jutjyrkogården? på tv, den var hiskeligt dålig.

söndag
Dagen då min käre vän Pierre kom ner från jönköping för att bo hos mig över nyår, och fira denna tillställning tillsammans med oss. Det är rätt roligt med pierre, vi träffades för första gången på emmaboda 06?, han är en otroligt fin och trevlig kille. Sedan så bestämde han för sig att han ville fira nyår med oss förra året, och eftersom jag hade plats så fick han bo hos mig. Vi åt vingummi och spelade tv-spel hela dagarna, det var väldigt trevligt. Sedan ungefär ett halvår senare kom han återigen ner till mig och bodde hos mig innan vi skulle åka på emmabodafestivalen. Att han nu bodde hos mig i år igen kan väl ses som lite utav en tradition. Nåväl, jag hämtade pierre på stationen, där jag även otippat såg Johan glans. Håkan kom hem till mig och vi åt pizza och spelade brädspel. Håkan åkte hem vid tolv, jag och pierre satt uppe till fyra och brände blandskivor.

måndag - nyårsafton
åkte tidigt in till hässleholm för att träffa kajsa och inhandla lite mer alkoholhaltiga drycker. Det var 17 minuters väntetid på systembolaget, jag har en liten aning att det var fler än vi som var ute i sista minuten. Efter fikade vi. Mysigt. Hemma igen var hungriga som bara den, jag åt lite av det pizza jag hade kvar. Hannes kom lite senare. Pierre lagade en avancerad veggorätt, vi såg på simpsons. Efter två avsnitt var det dags att ge sig av till det käckeska residenset. Dock bara för att lämna av drickan vid det här tillfället. Det hade blivit för tungt att gå dit med det. Hemma igen. Dags att göra iordning sig, välja kläder sminka sig och alla de där tjejiga sakerana. Man vill ju vara fin. Och inte att glömma, raka sig. Nåväl, tillsist kom vi iväg. Till fots. På vägen lyckades spräcka en corona, mycket olyckligt. Det var däremot inte själva festen, som var en sådan där underbar sjukt galen och lyckad fest som alla drömmer om. Det var väldigt kul helt enkelt. Vad vi dansade.

tisdag
vaknade vid tio. Väcktes vid tio. Visade bussen. Åt lite pizza. Kollade ett och ett halvt avsnitt simpsons. Somnade igen. Vaknade lite sporadisk då och då. Gick upp på riktigt först vid fem. nytt år, lika bakis den här gången med. Vi tittade på simpsons resten av kvällen. Pappa och agnes, min syster, kom hem vid åttatiden.

onsdag
skjutsade pierre till hans tåg. Vi var dock ute i lite sen tid, och vi var tvungna att åka ända till hässleholm. Där det var snöstorm hör och häpna. Det var knappt så att jag kom hem. Besinen tog nästan slut. Väl hemma var pappa på krigsstigen, han tyckte att jag inte hade städat nog och gick och gnällde och var sur för det mesta. Jag flydde fältet, och tillsammans med christopher for vi hem till anton och såg på film. Superbad och Hotrod. två filmer i ungefär samma stil, napoleon dynamite stil. Superbad var helt klart den av filmerna som vara roligast, och de två poliserna var bland det roligaste jag har sett, någonsin.

torsdag
dagen då ingenting hände i princip. Såg på lost, säsong 3. Det är inte allas så dåligt som folk säger. De är bara rädda för förändringar. Överlag så var det en ganska dålig dag. Lina räddade mig dock på kvällskvisten då hon frågade om jag hade lust att hänga med ut på krogrunda följande kväll. Något trevligt att se fram emot. Såg magnolia på natten, den var bra. Tom cruise är min idol.

fredag
till en början en väldigt seg dag, men som sagt, jag hade något att se fram emot. Jag dansade som jag aldrig har dansat förut.

lördag
ytterligare en sådan där händelselös dag. Man lever för nätterna antar jag. Så även denna natt. Avskedsfest för stoffe som ska rycka in i lumpen. Det var en ganska trevlig fest, men jag var en smula seg och hade dessutom ingen alkohol. Väntan på bussen i en timme inne i stan var en pina.

söndag - idag

jag tittar på lost hela dagen och grämer mig själv över att jag inte har städat mitt rum, och på tisdag börjar skolan.

kommentarer;
lämna dina spår här;

namn:
kom ihåg mig?

e-post;

url/bloggadress;

kommentar;

all that jazz
RSS 2.0