It's the beat!

En låt som jag kom över för ett litet tag sen var 'It's the beat' av 'simian mobile disco'. En ganska bra låt faktiskt. Men som saknar lite fart och karaktär, den är lite för repetiv utan att ha ett riktigt drag. Nåväl, den här hängt med i mp3-spelaren och man lär sig att uppskatta den. Och så boom bang så kommer the 'teenangers' och gör en superb remix av orginalet och förvandlar den till allt det man vill att den ska vara.
Men innan ni lyssnar på remixen, tycker jag ni ska ta och lyssna igenom orginalet först och känna efter vad ni tycker.

>>>Simian Mobile Disco - It's the beat (radio edit) [alt. länk]<<<

>>>Simian Mobile Disco - It's the beat (The Teenangers Remix) [alt. länk]<<<



ps, simian mobile diso är grymma på remixer ,ds

kommentarer;
Postat av: Anonym

Tyvärr så har du fel i det du säger. Remixen är inte bättre än orginalet. I orginalet finns det drag bara det att du behöver lyssna på alla toner och inte bara basen. Remixen är inte bra därför att det låter mer som en låt som SMK hade kunnat gjort (om man tar bort sången). Det är inte det vi vill. (SMK är däremot bra, lika bra som Pluxus)

2008-01-29 @ 20:32:13
Postat av: Jim

Läs ovan

2008-01-29 @ 20:32:42
Postat av: hugo

Jim- intressant åsikt. Orginalet är helt klart mer avancerad än remixen, men jag tycker dock inte att den här särdeles mycket drag, alls faktiskt. Eller jo lite, det är den här återkommande slingan (som jag tror är tagen från en basketlåt, nåt i den stilen iallafall), men jag tycker inte det är någon danslåt. bra är den iallafall. och jag har nu vid det här laget tröttnat på teenangers remixen, medans jag fortfarande kan lyssna på orginalet vilket innebär att den har större djup.

angående smk har jag lessnat rejält på de grabbarna, även om de gör skön musik, men det känns mest som gammal skåpmat nu förtiden.

2008-01-31 @ 13:44:20
Postat av: Jim

Håller med dig om att det är mer djup i orginalet. SMK ja, såg de på SIESTA festivalen förra året då de var som störst om man säger så. Vet inte riktigt om jag lessnat på SMK däremot så hittar man ny musik varje dag och vad ska man säga, känner mer för den nya osv. SMK finns alltid med på topp men som du säger "gammal skåpmat".

2008-01-31 @ 16:24:11
lämna dina spår här;

namn:
kom ihåg mig?

e-post;

url/bloggadress;

kommentar;

all that jazz
RSS 2.0