Torsdag

Detta är ett nytt löfte från mig till er kära bloggläsare. Jag vet och är pinsamt medveten om att jag inte skrivit något här på evigheter, jag ber om förlåtelse för det. Jag ska från och med idag tills nästa torsdag skriva ett inlägg om dagen.

Torsdagar är trevliga dagar, skolmässigt innebär de religion och svenska. Dock ej idag då vi har haft projektarbetsdag, jag åkte in till skolan vid elva, åt lunch och ägnade resten av dagen åt att lägga över film till min dator. På kvällen åkte jag över till anton och spelade singstar. sjunga är ett förträffligt nöje. Torsdagar är också den dagen då man känner att helgen är nära, det är en speciell känsla att veta att snart är dte helg, men ännu inte ritkigt. Det kan även vara en frustrerande känsla, som idag, då jag riktigt längtar efter imorgon, vad som händer då? Ja det får ni veta imorgon.

Men den absolut största anledningen till att jag gillar torsdagar så mycket stavas Mad Men. En underbar serie som varje torsdag klockan 22.05 visas på kanal 9. Den handlar om framförallt männen på Madison Avenue, som jag inte riktigt fått känn på om det är namnet på gatan eller på reklambyrån de jobbar på. Misstänker dock det förstanämnda. Främsta anledningen till att jag gillar dne så mycket är att gillar den så mycket är att männen verkligen är riktiga män. Den utspelar sig 1959, de klär oklanderligt, de dricker whiskey och röker konstant. Serien är en fröjd för ögat att man ofta glömmer bort vad den handlar om. Man blir helt förtrollad av dess bildspråk.

Godnatt mes amies, imorgon är det fredag.

kommentarer;
Postat av: liijna

du rökte en sväng med mig också. hiha! hoppas du har roligt på 3:3n idag och att ni överlevde förfesten utan mig :P

2008-02-02 @ 01:10:13
URL: http://linasvanberg.blogg.se
Postat av: hugo

det gjorde jag allt. jo det var en trevlig kväll trots att du svek oss. saknade dock ditt glada sällskap på förfesten. kände mig inte helt bekväm med maddes alla kompisar.

2008-02-02 @ 22:44:54
URL: http://hgoringe.blogg.se
lämna dina spår här;

namn:
kom ihåg mig?

e-post;

url/bloggadress;

kommentar;

all that jazz
RSS 2.0