me and you having a little party



Igår på dagen som går under namnet lördag åkte jag och min fina flicka moa på en planerad resa till helsingör. Vårt mål vart att inhandla rusningsdrycker. Typ vodka och... ja mest vodka då. Det är praktiskt att kunna åka över till grannlandet och fylla på sina förråd för en relativt sett, billig penning. Dagen började bra med att vi stötte på mina gamla lärare lena och eskil på café fenix, dit vi gick för att ta en kopp kaffe i väntan på tåget till helsingborg. Det var trevligt att återse dem, då de två nog är mina absoluta favoritlärare från c4. Vi pratade lite om stockholm, lousiana och drack kaffe.
På den lugna och smula småtråkiga resan, lyssnade jag på sigur rós och läste the rum diary av hunter s thompson. Inspirerad av boken bestämde jag mig för att köpa en flaska rom i danmark, vilket jag också gjorde. Captain Morgan, black label. Även blev det tre stora enliters vodka-flaskor, som nu står säkert förvarade på rummet där hemma. Dock hittade vi ingen billig vodka på netto, då de tydligen slutat sälja stark sprit där. Istället köpte jag och min älskling varsin smirnoff ice, som expiditen vänligt nog öppnade åt oss när vi betalade.
När vi kom hem utan att åka fast i vara sig tull eller lömska tåg-kontrollanter, bestämde vi oss att ha fest, bara vi två. Förgäves letade vi efter limefrukter på stan, men hittade iallafall sprite, godis och chips på föredetta videomix. Hemma hos moa fanns som tur var citroner och vi blandade goda drinkar och lyssnade på hög musik och dansade, ute på gatorna med. Vi blev fulla och hade det väldigt trevligt.

kommentarer;
Postat av: jennifer,

hugo, hur går det med bokningen av campingen. hörde att du var the man angående detta

2008-08-04 @ 01:40:06
URL: http://hellobenjamin.blogg.se/
Postat av: hugo

tja jennifer, jag tänkte ringa och prata med dig angående just denna fråga. jag har hemsidan uppe till campingen men har inte ringt dit än. helgen var ju som sagt fullspäckad. men jag tror vi kommer kunna lösa detta på nåt sätt. ungefär hur mycket kostade det förra året att bo där?

2008-08-04 @ 10:02:39
lämna dina spår här;

namn:
kom ihåg mig?

e-post;

url/bloggadress;

kommentar;

all that jazz
RSS 2.0