Som att åka 40 minuter i tunnelbanan

På begäran av kajsa kommer här en update!

Måndag idag, och nu har jag nog flyttat upp på riktigt kan man säga. Föräldrarna åkte hem igår. Jag har fått upp tvn + dvdspelaren, och tillochmed kirrat internet på den egna datorn. :)
Sitter och lyssnar på markusevangeliet, en bra skiva. Gärdagen ägnade vi åt lägenhetsvisningar, sjukt spännande och pirrigt. OCh efter att att ha farit runt halva stan på 6 olika lägenheter har jag bestämt mig vilken jag vill ha. En mycket mysig etta på 29 kvadrat liggandes på gärdet. 10 minuter från min skola och ungefär lika långt in till stan, och nästan bäst av allt. Kullerstensgata utanför.

På onsdag börjar skolan, 10.00, Stort. Fast vi börjar ändå inte riktigt då, det är mest bara upprop. Resten av veckan/helgen är vi fria. På torsdag kväll kommer henke upp. Fast han ska vidare igen på fredag, nåt scoutgrejs såklart. Sen är det popaganda hela helgen, jag är ganska övertygad att jag ska gå. Även om det känns lite konstigt att gå själv. Fast det är ju så mycket bra band där! Är det någon jag känner som ska dit?

Skolan då? Jo på riktigt börjar den på måndag, med kickoff på barnens ö. Övernattning, oprentatiösa övningar och brännboll. Sen rivstartar vi med att hjälpa till på Filip och Fredriks nya Tv-program; vem kan slå filip och fredrik?
Det ser jag fram emot, ska bli sjukt kul att träffa de här två stofilerna! Jag har på känn att jag kommer trivas på den här utbildningen.



kommentarer;
Postat av: kajsa,

åh, fan vad kul för din skull. du måste berätta allt om dessa bisarra människor. lycka till! härligt med lägenheten, jag kommr nog & hälsar på i höst.. ska nämligen till uppsala någon gång också.. :*

2008-08-26 @ 07:44:28
URL: http://kalaskatten.blogg.se/
Postat av: hugo

kajsa; ja absolut ska jag göra det! åh vad kul, hör av dig när det börjar närma sig :)

2008-08-26 @ 10:22:25
lämna dina spår här;

namn:
kom ihåg mig?

e-post;

url/bloggadress;

kommentar;

all that jazz
RSS 2.0