if you can use, some exotic booze there's a bar in far bombay

En av de trevligaste upptäcker jag gjort på den senaste tiden är det minialbum som Anna Ternheim släppt i sambamnd med sitt nya album, det heter kort och gott Anna Ternheim sings sinatra och är så trevligt som det låter. Förken Ternheim gör tolkningar på utvalada låtar av en av mina absoluta favoirtartister. Att hon sedan tidigare var duktig på covers fick vi erfara då hon gjorde en egen version på Shoreline av Broder Daniel.
Låtarna på minialbumet är fantastisk fina tolkningar på frank sinatras odödliga klassiker. Fyllda med så mycket känsla som bara Anna Ternheim kan göra och är dessutom långt mycket bättre än den nya fullängdaren. Mina två favoriter är New York, New York och Fly me to the moon.


[mp3] New York, New York - Anna Ternheim
[mp3] Fly Me To The Moon - Anna Ternheim



kommentarer;
Postat av: kajsa,

jag har också upptäckt det. faktiskt i samband med att hon var med på tv4 morgon. helt underbart stämningsfullt,

2008-12-15 @ 10:28:35
URL: http://kalaskatten.blogg.se/
Postat av: Märta

och ar finns detta lilla album att köpa?

2008-12-15 @ 23:51:58
Postat av: Christopher Käck

sjukaste ever. sinatra sjöng den textraden EXAKT samma sekund som jag öppnade din RSS-feed i mina högtalare. trodde inte på vad jag läste. :P

2008-12-16 @ 17:07:19
Postat av: hugo

kajsa; vad kul att du också gillade det :)



märta; tror endast att det finns med i specialutgåvan av hennes nya album



käck; det där är bara sjukt

2008-12-16 @ 20:54:18
Postat av: hugo

kajsa; vad kul att du också gillade det :)



märta; tror endast att det finns med i specialutgåvan av hennes nya album



käck; det där är bara sjukt

2008-12-16 @ 20:54:20
Postat av: Märta

synd,,

vad önskar du dig i julklapp:) snart dags för mig att ut och shoppa till alla förutom mig själv..

2008-12-17 @ 00:18:08
lämna dina spår här;

namn:
kom ihåg mig?

e-post;

url/bloggadress;

kommentar;

all that jazz
RSS 2.0