Fredag

Herregud, jag klarar inte ens att hålla ett löfte i en dag. EN DAG! För som ni kanske märker är det lördag och inte fredag idag. Nåväl, som botgörelse tänker jag skriva det här inlägget som om det vore igår. Varsågoda:

Fredagar är till och med ännu trevligare än torsdagar, självklart är de det! För det första, på fredagar är det helg på riktigt. Skolan slutar vid tolv, officiellt det vill säga. I verkligenheten brukar vi gå från lektionen mycket tidigare. Rörlig bild är det som gäller på fredagar, och jag och Eliot brukar väl gå runt elva tiden för att fira att veckan är slut, med en kebabrulle eller liknande. Sedan drar vi oss bort till Zekes (ett café) för att avnjuta en after-school öl. En underbart trevlig tradition som vi började med i höstas. Man känner verkligen hur all, stress, press och skolpretentioner rinner av en. Man sitter och tar det lugnt en timme och avnjuter sin Starbrono, säkert felstavat, och jag kan dessutom aldrig uttala det rätt. Det är från Tjeckien i alla fall, och jag skulle gärna vilja åka till Prag. Det verkar vara en så vacker stad.

Idag blir det dock ingen after-school, precis som igår är det även idag projektarbetsdag. Och dagens projekt stavas storstädning (och även anledningen till att jag från början inte kunde skriva det här inlägget). Mitt rum har behövt städning sen evigheter tillbaka, det har varit rent av snuskigt minst sagt. Men idag tog jag äntligen tag i det, dammsög, rensade upp all smutstvätt, torkade av bänkar och slängde allt skräp och gamla stenciler som legat överallt. Jag rengjorde till och med hela badrummet, och det är verkligen inte nåt som händer varje dag. Det sista jag ägnade mig åt var att bädda rent i sängen. Finns det nåt bättre än att krypa ner i alldeles nya lakan, nej jag tror inte det.

Ikväll ska jag in till stora staden för festligheter. Det vankas 3:3 fest . För de som ej vet är det studentfester som skolornas studentkommittéer anordnar. Dessa fester har alltid ett särskilt tema, och man ska såklart klä ut sig! Första festen hade temat åttiotal (där jag ej var med, varför vet jag inte ritkigt), andra hade hollywoodtema (jag var darth vader) och nu ikväll så är det djungelutstyrsel som gäller. Perfekt tänkte jag och plockade fram och dammade av mina safarikläder sen Afrikaresan. Med hatt och allt.


Topp 5 - fest-teman

1. Firmafest - Komplett med slipsen i pannan
2. Barnkalas - Fluga, hängslen och fiskedamm är obligatoriskt
3. Könsrollsbyte - Innerst inne vill vi alla bära kjol(!)
4. Religioner - Kom som din favoritreligion
5. Lampor - "Det är ju en lysande idé!" (obs dålig ordvits)

kommentarer;
lämna dina spår här;

namn:
kom ihåg mig?

e-post;

url/bloggadress;

kommentar;

all that jazz
RSS 2.0