listáh

image20

Idag när jag kom hem gjorde jag en lista på vad jag skulle göra idag, som ni ser har jag inte hunnit med riktigt allt ännu, men det är fortfarande några timmar kvar på detta dygnet. Fast jag tvivlar på att jag gör allt ändå.
Det som är skönt med listor är att man får lita uppsikt på saker och ting, och kan struktuera sin vardag lite. Det är kul med listor helt enkelt, eller hur John Cusack? Det negativa med listor är att de ger en ångest. Första punkten på listan var definitivt den roligaste att genomföra. Jag blev inspirerad tidigare idag att leta på vinden när jag köpte 2 vinyl skivor på second hand; Pippi på de sju haven och Pavarotti. Jag älskar att rota på vinden! Man hittar så mycket intressanta saker. Jag var ju som sagt ute efter vinyler men hittade även massa gamla leksaker (Miniturtles!) och en autograf från David Bowie! Jag undrar vilken historia som ligger bakom denna tingest. I vilket fall som helst är det grymt coolt.
Hittade jag några vinyler då? Jo, en hel del, bland annat en livekonsert simon and garfunkel inspelad på central park i New York. Det lär vara världens största konsert någonsin, har jag hört? 500 000 personer såg den, det är ganska många det. En halv miljon.
Annars var det mest 60-70-tals rock och klassisk musik. Jag snodde med mig ner svansjön av Tjaskovsky (underbar felstavning) och Beethovens sexa och lite annat smått och gott som såg intressant ut. Jag gick efter omslagen. Nu ska jag dricka te, det borde jag ha skrivit upp på listan.

 


Top-3-te sorter

Earl grey


kommentarer;
Postat av: liijna

vi måste leta vinlyer på det andra stället som vi inte hann idag (=

2008-02-25 @ 20:58:43
URL: http://linasvanberg.blogg.se
Postat av: hugo

lina- ja, absolut, vi kollar kompakt disk

2008-02-25 @ 21:17:09
Postat av: Rebecca

vad ska du söka för utbildningar

2008-02-27 @ 14:54:53
URL: http://lonnlov.blogg.se
lämna dina spår här;

namn:
kom ihåg mig?

e-post;

url/bloggadress;

kommentar;

all that jazz
RSS 2.0