Lördag

Bakisdagarnas bakisdag. Om du någon gång skulle vilja träffa mig då jag är bakis (vem skulle vilja göra det), så är lördag oftast en bra dag. De flesta gånger jag dricker brukar vara på fredagar. Därför går mina lördagar i ultrarapid och jag är allmänt seg och trött. Inte jättetrevligt, vad som däremot var väldigt angenämt var att när jag vaknade imorse insåg jag att jag vaknade upp i svala lakan i ett helt nystädat rum. Jag älskar det!

Dagen började med att jag körde bort till Anton för att hämta min halva kebabpizza jag hade liggande där sen igår. Det slutade med att vi satt och spelade Megaman III till NES, i drygt en timme. Efter det körde jag in till stan för att träffa Calle, vi skulle prata om FN-rollspelet där jag ska delta. Att hitta en parkering visade sig bli en riktig mardröm, jag höll på att kollapsa av all stress. När jag väl landat på caféet fått mig en kopp kaffe och en semla kändes det dock en smula bättre (riktigt lugn skulle jag inte bli förrän någon timmer senare, och äntligen då kunde min puls gå ner i viloläge. Fy fan för parkering). Jag och Calle diskuterade utskott och pälsmössor inför FN-rollspelandet. Vi ska vara Vitryssland, Europas enda diktatur, hepp!

Jag skjutsade sen hem Calle till Anna-, Malin- och Jennifers (Calle tjej) gemensamma kollektivlägenhet. +två katter och en hund. Där kom jag äntligen till ro, jag passade nämligen på att stanna över lite och umgås. Anna hade sytt en jättestor och jätteskön kudde. Vilken kudde alltså. Även i lägenheten vankades det kaffe och semlor. Men även te med kärlekssmak, så nu vet jag hur kärlek smakar (som zoo-apor!).

Det var verkligen jättemysigt att bara sitta där i lägenheten, småprata, dricka te och kela med katterna. Tyvärr var jag tvungen att åka hem, alla ville att jag skulle stanna kvar, inklusive mig själv, men tyvärr kände jag att jag var tvungen att arbeta lite med mitt projektarbete. Det ska lämnas in på måndag. Så det är vad jag har gjort fram tills nu, och det blir faktiskt riktigt bra och fräckt. Lite överdramatiserat, visst. Men va tusan, trailers ska vara maffiga!






kommentarer;
Postat av: malin

det är otroligt att kollektivet bara är en tvåa, när man tittar på mängden som får plats där. du borde i alla fall komma förbi och spela nintendo med oss någon gång!

2008-02-03 @ 15:30:35
URL: http://teochapelsiner.blogg.se
Postat av: hugo

ja det tycker jag med! och angående det andra, det gör jag gärna

2008-02-03 @ 20:24:17
URL: http://hgoringe.blogg.se
lämna dina spår här;

namn:
kom ihåg mig?

e-post;

url/bloggadress;

kommentar;

all that jazz
RSS 2.0