måndag - välkommen hem!

hej! Jag är hemma från österrike nu. Jag kom hem i lördags. Klockan halv tre lördagnatt satte vi oss i bilen, klockan sex på eftermiddagen/kvällen kom vi hem. Tjugo över sex åkte jag iväg på fest hemma hos henriks farbros lägenhet som han lånade. Lite stressig, väldigt roligt och mycket mysigt.
Resan till österrike var fin, vädret var så bra som man någonsin kan önska sig. Ja ni vet, strålande sol och inga moln, minusgrader, men ändå varmt. Det var fint som sagt. Jag tror tillochmed jag har fått en liten liten skidsolbränna (som ändå inte syns, haha). Åkningen var underbar, stora härliga alpnedfarter med mycket plats och lite folk. Långa var de med, vissa tog minst tjugo minuter att åka ner. Den längsta nedfarten i hela liftsystemet var 11 km lång, halvvägs till kristianstad härifrån. Det är långt det. Liftsystemet var i övrigt enormt. Så många liftar på ett och samma ställe har jag aldrig sett, sjukligt många, och sjukligt många backar. Ischgl som staden/byn som vi var i hette lär var känt för sitt uteliv har jag hört (?). Jag och Jacob (a friend of mine) testade det en kväll, en måndag om jag vill minas rätt. Alltså för precis en vecka sen. Det var trevligt, inte mycket annorlunda från här hemma, förutom att det var betydligt fler 40 åringar här. Vi träffade rätt många svenska med. Det konstiga var att alla var från Lund(!).
Resten av veckan var mest åka-äta-sova, nu vet ni hur jag har haft det.

 

kommentarer;
lämna dina spår här;

namn:
kom ihåg mig?

e-post;

url/bloggadress;

kommentar;

all that jazz
RSS 2.0