Tisdag - nytt projekt på gång

Idag har det regnat väldigt mycket, jag gillar inte regn. Ibland, när man sitter inomhus med en stor kopp te, då kan jag gilla regn, men inte idag. Idag var regnet mest onödigt. Kort dag idag dock, otroligt skönt. Bara rörlig bild på morgon, vi såg på tv-sändningen som jag missade iochmed att jag åkte iväg, ska jag vara ärlig var inte mnin film särskild bra alls, och jag suger på skådespel(!). Fast att den blev så obra beror ju kanske på att den inte var färdig, massa material hann inte spelas in, och det är ju tråkigt. Får se till att spela in klart den nångång. Ang. de andras så tycker jag mimmies hissen var bäst, om det är hon som skrivit manuset och monologerna är jag ganska imponerad. Dock var den lite väl långdragen...
Vi fick iallafall en ny uppgift, som lyder så här: gör vad du vill och lämna sen in det. Det bra är att jag nu får chansen att förverkliga en musikvideoidé jag har gått och haft ett litet tag. Den handlar om en uppfinnare som tillverkar en mp3-spelare (som ser misstänkt likt ut en ipod av någon ogrundlig anleding), i den har han stoppat in en slags hjärnkontroll styrande sak. Spelaren blir jättepopulär, alla köper den. Sedan trycker uppfinnaren på en knapp från sitt stora torn (med en radiomast på taket), alla stannar upp, uppfinnaren sätter på en vinylskiva och alla människor som lyssnar på mp3-spelaren börjar dansa till låten. Medan uppfinnaren diggar i sitt rum med jättestora telesladdshörlurar på sig. Jag tror det kan bli ganska fräckt faktiskt.


För att göra det enkelt för mig själv tänkte jag göra filmen i flash med stillbilder först, så att jag får ett hum om hur det ska se ut, och kan testa mig fram lite. Här får ni den första bilden till filmen då uppfinnaren bygger på sin mp3-spelare.

Vilken låt jag hade tänkt använda? Simian Mobile Disco - Sleep Deprivition (12" Version)



kommentarer;
Postat av: liijna

det låter verkligen fräckt hugo och dessutom var det ett ruggigt bra val av låt du valt. ME LIKE! jag hoppas få se den när den blir klar.

2008-02-26 @ 16:00:51
URL: http://linasvanberg.blogg.se
Postat av: Stoffe

Schysst låtval måste jag också erkänna!

Och appropå Trion från Belleville.
Jag har typ bara sett två klipp från den, men jag bleb självklart helkär i den! Hittade den igår på Åhléns för 100 riskdaler! ^^
Västvärlden är fantstisk!

2008-02-27 @ 11:04:09
URL: http://theinsiders.blogg.se
Postat av: Anonym

Spännande idé du har!! :)

2008-02-29 @ 17:59:03
lämna dina spår här;

namn:
kom ihåg mig?

e-post;

url/bloggadress;

kommentar;

all that jazz
RSS 2.0