onsdags(va)no(i)r

Idag är en ganska fin dag, och jag sitter hemma som alla andra dagar eftersom jag inte har något jobb. För att inte helt dö i tristess (ty alla mina vänner jobbar eller är iväg) så försöker jag hitta på små saker att roa mig med. Igår när det regnade så mycket satt jag vid datorn så gott som hela dagen och hittade ett ganska vanebildande och roligt spel. Det går ut på att man ska bygga en liten by, samla resurser för att bygga nya saker, och sedan kriga mot andra närbeligande byar. Finessen med det hela är att allt är online, så alla andra byar i spelets styrs av någon annan. Att bygga saker tar såklart lång tid, och det står hur lång tid det tar innan en sak är färdigbyggd, i real tid, så står det att den är klar om 23 minuter. Tar det verkligen 23 riktiga minuter innan den är klar, och just det att det tar sån tid är nog det mest roliga, hur konstigt det än låter. För det gör att man sitter på nålar och väntar och ser den där lilla timern tickar ner, sekund för sekund...

Som ni hör är jag ganska uttråkad, men idag tänkte jag rycka upp mig lite och göra något mer vettigt, jag ska klippa gräsmattan, och få lite sol på mig.

kommentarer;
Postat av: Anonym

Jag stör mig, vad heter det spelet du pratar om? Jag har med sett det och jag vill spela det igen :)

2008-06-21 @ 20:01:15
Postat av: hugo

anonym: Travian heter spelet, det hittar du här: 7532" rel="nofollow">http://www.travian.se/?uc=se37532

2008-06-22 @ 18:19:13
lämna dina spår här;

namn:
kom ihåg mig?

e-post;

url/bloggadress;

kommentar;

all that jazz
RSS 2.0