Albums de mp3

Okej, här kommer troligen mitt mest olagliga inlägg någonsin, för här kommer en sida som nästan är för bra för att vara sann. Detta mina damer är Albums de Mp3 . Jag råkade snubbla över den när jag var ute på the world wide web för att leta efter band of horses låtar, och döm min förvåning när jag hittade hela albumet. För är man som jag dömd till en värld utan torrents, limewire, dc och allt vad sådant kan heta får ta det man kan få på internet. Mp3-bloggar och så vidare. Albums de mp3, är dock ingen mp3-blogg i det klassiska ordets bemärkelse, det är en albumblogg, med hela album, och en riktigt gedigen lista med artister och album till godo. Ett helt fantastiskt bibliotek som det bara är att välja och vraka ur. Helt gratis och jätteolagligt!


Här följer en guide till hur man går tillväga!


1. Det första som möter en när man går in på http://www.albumsdemp3.com/ är en sida som ser ut såhär, i huvudspalten listas blogginläggen som vanligt i nyaste först, idag tipsar de visst om broken social scene, mums!
Det mest intressant finns dock i spalten längst till höger, där har vi alla artister som finns samlade på sidan. Varje artist har minst ett album upplagd (ser jag rätt att det står amy diamond!).
image38


2. Det är bara att välja en artist, t.ex. Bauhaus
image39


3. Här under hittar jag Bauhuas nya album, Go Away White, lite information om bandet och albumet, låtlistan och lite annat matnyttigt.
image40


4. Jaha, men hur laddar man ner skiten då, eller som henrik schyffert hade sagt "Where is the hojtarolja?!"
image41


5. Jo, du ska klicka här: länken där det står "Para más información, visita el foro. More info, visit the forum.". Skumt indeed.
image42

6. När du klickar på länken leds du till ett forum i bäbisblå nyanser, till en tråd på spanska(?) som handlar om just albumet du valde att ladda ner, men inga downloadslänkar. Vi måste tyvärr utföra ytterligare ett steg för att få hem bauhaus nya.
image45

7.Man måste nämligen bli medlem på forumet för att få ladda hem, det blir man genom att klicka här, på registrar!
image43


8. när du blivit medlem, går du in i tråden för det album du vill ha, och postar ett meddelande, du hittar knappen för att göra det längst ner på sidan. Du kan skriva vad som helst, jag tror inte det spelar någon roll. Men skriv nåt snällt på svenska så kanske de bli glada. Respuesta betyder säkerligen svara på spanska.
image44


9. Nu, nu så är vi äntligen färdiga, för när du skrivit ett inlägg i tråden så dyker det på nåt magiskt vis upp länkar i det första inlägget (jämför med bild 6). Jag fattar inte hur det funkar, men det är rätt kul. Så nu kan ni äntligen ladda hem Bauhaus första nya album på evigheter. Mycket nöje
image46




Hoppas jag har varit tydlig nog, har ni några frågor så får ni gärna maila mig. Snart ska jag göra en ny uppdatering om mp3-bloggar, och hur man bäst letar musik på internet utan att använda torrentprogram.


/hugo

kommentarer;
lämna dina spår här;

namn:
kom ihåg mig?

e-post;

url/bloggadress;

kommentar;

all that jazz
RSS 2.0