Hela världen är så undebar,

Long time no see, jag är ledsen för det, men ibland hinner världen ifatt och man har inte alltid tid för att blogga. Sorgligt men sant, ett tag var jag väldigt nära på att skriva ett långt inlägg om övermänniskor, men det blev aldrig liksom av. Men någon gång ska jag delge er mina tankar, jag lovar, så länge kan ni ju lyssna på Detects of my Affection. Vad har ni missat då medan jag har varit frånvarande, ja jag har varit lite inåtvänd och tänksam (därav övermänniskorna), och som ett resultat av det har jag struntat i att raka mig bara för att se hur det ser ut. en liten bomb släpptes dessutom i onsdags av min käre klasskamrat, danger kommer till sverige! ja ni vet elektronika-atristen sänd från gudarna jag skrev om lite tidigare här i bloggen. han kommer till arvikafestivalen, och jag dör litegrann eftersom jag inte har tänkt åka till arvika i år igen. surt sa räven. men det finns trot allt hopp, för han ska göra två spelningar i sthlm och gbg, och jag är lätt på att åka och se någon av dem.

I fredags var jag hemma hos eliot, det var meningen att vi skulle leta utbildningar och sånt men det slutade med att vi kollade massa skatefilmer som gjorde mig ordentlig inspirerad att själv producera nåt liknande, skate/reportage-aktigt med skjut bra och skön musik (läs: Arcade Fire). Fast livet är ju ganska långt och någongång ska man väl ha tid att gör det med.

Innan, jag lämnar er än en gång tänkte jag slänga in ett musiktips, Markus Krunegård, för de som inte vet det, sångaren från laakso (och de som inte vet vilket band laakso är får väl söka på google). Han har tänkt släppa ett eget album på svenska, och den första singeln därifrån hörde jag nyss på radio, och den är sjukt vanebildande, och bra. I vilket fall som helst är den värd att lyssna på, mycket mer elektroniskt sound om man jämför med laakso, och hets och jag gillar det, jag är en vampyr heter den.

Aurevoir mes amis


>>>Markus Krunegård - Jag är en vampyr [mp3]<<<


>>>45-minuters live set med danger! [video]<<<

kommentarer;
Postat av: frida

den brukar gå på P3.. bra faktiskt!

2008-03-02 @ 14:41:07
URL: http://fridiluris.blogg.se
Postat av: Anonym

p3 är mitt bästa tidsfördriv! ladda hem och njut (låten då), man ska inte underskatta känslan av att äga. dock lite motsägesefullt i detta fall då det är digitalt och illegalt, men vad gör det. musiken är ju det som är det viktiga!

2008-03-02 @ 14:56:27
Postat av: hugo

ja det var jag som skrev det där uppe, riktat till frida.

2008-03-02 @ 14:56:59
Postat av: liijna

danger, danger, heja danger!

2008-03-02 @ 20:41:41
URL: http://linasvanberg.blogg.se
lämna dina spår här;

namn:
kom ihåg mig?

e-post;

url/bloggadress;

kommentar;

all that jazz
RSS 2.0