Praktik

Hej världen. Praktik är något som vi på mediaprogrammet måste genomlida tre veckor varje termin. Detta är oftast något som är otroligt tråkigt, då våran handledare aldrig lyckas fixa bra platser åt oss. För det mesta har jag fått vara på skolan och gjort diverse 'uppdrag' alla grymt tråkiga. Om man ska se det positiva är det som att vara ledig i tre veckor.

Dock verkar det som iår att jag äntligen fått en bra riktig praktikplats, jag ska nämligen vara på vår lokaltidning här i regionen, kallad Kristianstadsbladet. Även om jag inte har så jättehöga tankar om publikationen så är det ändå en riktig mediearbetsplats. Jag har fått i uppdrag att jobba med KBs webb-tv. Var där idag och pratade lite med dem och vad de hade för tankar. Jag ska troligen göra spelarporträtt åt kristianstads damfotbollslag och något med deras ungdomssektion surr. De pratade även om andra kompliment till Tivoli, (en annan ungdomstidning) och t.ex. konsertdokumentationer och dylikt. Det verkar som om de vill att jag ska jobba med det här hela våren! Alltså även efter min praktik tagit slut, verkligen helt toppen. Detta är något som förmodligen kan ge mig goda kontakter och förhoppningsvis jobb till sommaren. Killen jag snackade med tog även upp lite om Siesta!, tänk vad fräckt att kunna komma dit som pressfotograf, få filma och göra intervjuer och sånt. Man kan ju alltid hooppas ^^

Nej, nu ska jag steka en omelett (mums!)



kommentarer;
lämna dina spår här;

namn:
kom ihåg mig?

e-post;

url/bloggadress;

kommentar;

all that jazz
RSS 2.0