Skäggdagboken - del 1

Idag är det 2 veckor sen jag rakade mig sist!
Först måste vi dock reda ut begreppet rakning, att jag inte har rakat mig innebär inte att jag har inte trimmat mid växande skägg, eller rakat av mig mustachen. Så när jag säger att jag inte har rakat mig innebär det att jag inte har rakat bort mitt skägg, så hänger alla med nu.
I vilket fall som helst så är det nu cirka två veckor sen jag rakade mig sist och började låta mitt skägg växa. Fast det var dock inte då jag bestämde mig för att jag skulle ha skägg, det gjorde jag någongång under måndagen tror jag. Jag har länge velat ha skägg och har faktiskt försökt ett par gånger tidigare, ibland lite på skojs skull då jag inte rakat mig på en hel vecka mest för att se om jag kunde men sen när helgen kom ändå plockat fram rakhyveln. en annan gång lite mer på riktigt, men då jag gav upp för att det växte för glest (detta var förra sommaren).

Men den här gången verkar jag verkligen mena allvar och skägget växer så det knakar (kanske inte riktigt, men sakta och särkert börjar det ta form). Jag har alltid varit ett stort fan av skägg, speciellt från 70 tals filmer, och jag måste erkänna att jag blev ganska så avundsjuk då Josef i min paralellklass började odla i slutet av tvåan. Så nu har turen äntligen kommit till mig, jag ska skaffa skägg, ett fint litet indieskägg och jag tänker dokumentera om det här i bloggen. Man kan säga att detta är ytterligare ett litet steg för mig att gå tillbaka till mina indierötter, fast man kanske borde säga mina nya indierötter, jag tänker inte direkt skaffa pandafrisyr igen, utan jag siktar in mig lite mer på det amerikanska/kanadensiska-stuket.

Mitt beslut att odla skägg har väkt lite olika reaktioner, dock mest positiva, men jag ska inte hymla att det finns de som är mer avikt ställde mot det hela. Men det struntar jag i, jag har beslutat mig och jag tycker detta är väldigt spännande. Se fram emot delar i skäggdagboken i framtiden!



Photobucket
Sakta men säkert.


5 män med snygga skägg
- Richard Dreyfuss i Hajen
- Kurt Russel i The Thing
- Sångaren i MIdlake
- Min handledare Joel Andersson
- Steve Carell i Little Miss Sunshine

kommentarer;
Postat av: moa

nej hugo nej!

2008-03-09 @ 11:22:34
URL: http://rainydaywoman.blogg.se
Postat av: hugo

moa: tycker du verkligen det är så hemskt?

2008-03-09 @ 12:51:45
Postat av: moa

jag har skäggfobi!

2008-03-09 @ 14:37:06
URL: http://rainydaywoman.blogg.se
Postat av: hugo

du ljuger!

2008-03-09 @ 15:59:00
Postat av: moa

jag ljuger INTE!

2008-03-09 @ 16:09:11
URL: http://rainydaywoman.blogg.se
lämna dina spår här;

namn:
kom ihåg mig?

e-post;

url/bloggadress;

kommentar;

all that jazz
RSS 2.0