illustration in making - del 1: kladd på en mattelektion

hej, idag när jag satt på min mattelektion hade jag fruktansvärt ont i huvudet och kände febervarningar.
jag hade precis fått tillbaks mitt senaste matteprov ang. derivationer (jag fick ett g) och vår lärare karl stod och gick igenom skiten. eller nej vänta det var ju lite senare. aja, vi hade precis gått igenom provet, jag hade fortfarande ont i huvudet och skulle börja räkna på talföljder.
Som alltid när jag börjar med en A eller B uppgift så ritar jag en liten symbol eller sak runt just de uppgifterna, den här gången fick det bli ett litet torn. Det visade sig sen dock att det var mycket roligare att rita än att räkna, så jag fortsatte. Bredvid tornet hamnade en stor elak jätte som skrattade och gillade metal (tror jag). tornet blev befolkat av små rädda riddare. jag blev så nöjd med den lilla teckningen att jag bestämde mig för att scanna in bilden och rita om den i illustrator för att jag sedan ska kunna trycka den på en tröja!

och här kommer bloggen in i bilden, jag tänker nämligen ger  mer eller mindre regelbundna uppdateringar om  hur arbetet går, skärmdumpar och sånt.

Här har vi orginalbilden från mitt mattehäfte inscannad
image83

Och såhär långt har jag kommit hittills :)
image84



Inspiration till bilden har jag fått från spelet castle crashers, herman hedings jättar (som hade ful-roliga t-shirts med tryck) och min egen huvudvärk.


/h

kommentarer;
Postat av: liijna

jag fick svar på frågan genom att läsa länge ner i bloggen. jippewey!

2008-05-05 @ 23:07:40
URL: http://linasvanberg.blogg.se
lämna dina spår här;

namn:
kom ihåg mig?

e-post;

url/bloggadress;

kommentar;

all that jazz
RSS 2.0