Retrospective

Denna listan lånade jag friskt från felicia, man ska inte glömma (eller gömma) sitt förflutna.


För 5 år sedan...
Var jag fjorton år gammal. Vilken klass är det man går då? Sjuan? Jag tror det. Jag var ganska mobbad och hade det rätt jobbigt. Minns inte så mycket från den tiden faktiskt.

För 3 år sedan...
Var jag sexton år gammal, jag var hårdrockare, hade långt hår och toppbetyg.

För 2 år sedan...
Var jag 17 år gammal. Första året på gymnasiet var nästan helt avklarat. Jag hade bra självkänsla för första gången på väldigt lång tid. Jag var ihop med min första flickvän och var lyckligare än någonsin. Jag skulle på festival för första gången i mitt liv. Jag hade även skjutit upp allt skolarbete till slutet men lyckades på nåt sätt få ordning på det hela och få MVG i allting på nåt konstigt sätt.

För 1 år sedan...
Var jag arton och besökte krogen för första gången i mitt liv. Hade upptäckt Bright Eyes och vad ångest var på riktigt. Hade ett sms förhållade som var dömt att misslyckas och undrade varför jag aldrig kunde hitta någon just för mig. Jag såg fram något otroligt mot festivalsommaren och lyssnade på mer Jens Lekman än som var hälsosamt.

För 3 månader sedan...
Slet jag med mitt projektarbete och var trött ur leda på det. Hånglade med moa så mycket som jag hade möjligt till.

Igår...
Genomled jag min systers konfirmation som var otroligt tråkigt. Efteråt på bjudningen här hemma sysselsatta sig jag robin och anton oss med blandannat att spela kubb där jag vann alla tre gångerna. vi gick för att köpa glass men det ända vi hittade var en igelkott. vi avrundade kvällen med att dricka öl och spela TP. "Vad kallades de 12 män som följde Jesus - Apostlar, Lärjungar eller Groupies?"

Imorgon...
Åker jag till stockholm...

Om ett år...
...bor jag där och är förhoppningsvis lika lycklig som nu.

kommentarer;
Postat av: Felicia

hahaha, det där med moa tror jag att ungefär alla i er omgivning kan bekräfta.

2008-05-18 @ 22:36:44
URL: http://tigerlilys.blogg.se
Postat av: moa

hahaha, fint.
hoppas du får det bra i stockholm, och lycka till imorgon!

(jag tror förresten att du nog har tänkt fel vad gäller 3 år. för 3 år sedan skulle man väl sluta nian?)

2008-05-19 @ 16:22:34
URL: http://rainydaywoman.blogg.se
Postat av: hugo

felicia: mm, jo det tror jag med.

moa: tack!
ja jag kom på det, får väl ändra det.

2008-05-19 @ 18:46:10
URL: http://hgori
lämna dina spår här;

namn:
kom ihåg mig?

e-post;

url/bloggadress;

kommentar;

all that jazz
RSS 2.0