en lagomt ovanlig söndag

idag har varit en ganska händelserik dag må jag säga. den började med att när jag rakade mig så råkade (detta skulle ha kunnat räknats som en upprepning i 'på minuten') jag skära mig. detta är ioförsig inte nåt jättemärkligt, händer då och då. men saken är att jag skar mig på kinden(!), typ vid kindbenet. tre små fina snitt efter bladet. vilket resulterade i att jag idag har fått gå omkring med ett plåster i ansiktet.
dagen fortsatte med att jag åkte på stockholms hobbymässa för radiostyrda bilar, flygplan, båtar och modeller av olika slag. jag åkte inte dit för att jag var genuint intresserad. om jag hade fått välja mässa hade jag mycket hellre åkt till sci-fi mässan eller till syntens dag som också var idag. nej till hobbymässan åkte jag av ett annat skäl. detta var nämligen uppstarten till en dokumentär vi ska göra. nästa skolprojekt vi ska göra är just dokumentärer och det ska vi hålla på med fram till påsk. lång tid jag vet så då gäller det att verkligen hitta nåt intressant att göra en dokumentär om. på grupper om fyra ska vi göra dokumentärer. alltså varje grupp gör en dokumentär. och vår ska handla om radiostyrda bilar...
okej det låter inte så spännande jag vet, men låt mig förklara. för några veckor sedan läste jag i 'på stan' en artikel om alternativa nöjen. blandannat vart man kan spela pingis, flipper, kasta dart och köra radiostyrda bilar. det stod om klubb där man kan ägna sig åt denna fjärrstyrda aktivitet och jag tänkte: där borde det finnas massor med konstiga och härliga människor. så det ska vi göra en dokumentär om, folk som kör radiostyrda bilar. tänk lite 'plötsligt i vinslöv'
dock var inte dagen slut där om ni trodde det. på eftermiddagen hade vår förening städdag. spännande. jag har hört mycket rykten om det här med städdagar. men det var inte så farligt som jag hade trott. grannarna var trevliga. vi gick och rafsade löv och småpratade. efteråt bjöds det på kaffe och korv.
nu ska jag avrunda dagen med att kolla på the big lebowski.    

kommentarer;
lämna dina spår här;

namn:
kom ihåg mig?

e-post;

url/bloggadress;

kommentar;

all that jazz
RSS 2.0